Om Allting Händer Av En Orsak...

Vad är då vitsen med att ha gottat sig i tanken över att vara ledig hela måndagen. Att vakna då kroppen känner sig utvilad och inte av tonerna från allman brothers, och riktigt kura in sig i kudden och täcket, sådär gosigt och mysigt ni vet? VA, ÖDET, SVARA MIG?! Vad är vitsen med att gå från skabb-sofia-som-jobbat-och-tränat-och-varit-allmänt-äcklig till någon helt duglig, ENBART för att stå och vänta på en buss och  upptäcka att man inte kan betala eftersom bankkortet inte befinner sig i din plånbok som alltid, utan troligtvis i en svart liten väska tre kilometer bort. Ja ÖDET du kanske lät busschauffören falla för mina puppyeyes där jag beklagade min sanning och han lät mig passera, men vad tusan lät du Linnea, som skulle bli min lunchkompis, missa sin buss? SVARA MIG! Svara mig varför jag fick sitta i en buss påväg mot en stad utan ett öre i fickorna eller något umgänge? Utan paraply dessutom, i ett hällregn endast du kan åstadkomma. Där fick jag gå med skamsna steg under mörka moln i hopp om att få låna tjugofyra kronor från Anna, som inte bor alltför långt bort från centrum. Och vad gör du ÖDET? Vad hade du planerat? Visserligen fick min far tag på mig, efter att jag ringt hela världen i hopp om nåd, och berättade att även han befann sig i staden. Redo för undsättning Rädda-Sofia-Från-Att- Drunkna-I-Regn-Och-Meningslöshet. Men...Men vad är poängen? Vad hade hänt ifall allting gått som jag planerat? Hade jorden attackerats av vildsintna gröna män från Mars? Hade Tove Styrke gift sig med Oskar Linnros? Hade OLWs chipsfabriksarbetare gått i strejk? Hade jag tappat mina båda ben?
TACKSAM FÖR SVAR!

 

 

Var det möjligtvis för att jag skulle känna mig så oerhört taggad på att se Fångarna På Fortet klockan 20.00? Visst, pinsamt nog, ser jag fram emot det, men jag behövde väl inte ha fått hela dagen förstörd och tappat både visdom och sans för lite Gunde och Guld?

Kommentarer
Postat av: karin

va var det ikväll fångarna på fortet var? :O jaha då missade man det då...



ja men ändå förstå att de känns tomt utan skola men just nu känner då jag att jag ill då bara ta studenten skulle verkligen vara skönt att kunna göra något annat än att sitta vid skolbänken.



haha alla tycker de verkar lite konstigt med Marshmallowfluff men de är faktiskt gott, fast ganska smetigt haha

2010-08-23 @ 22:29:15
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/
Postat av: Jonna

sv: ja det har varit en underbar vecka!! Förlåt för sent svar men har inte kunnat uppdatera i kroatien, men nu kommer jag att lägga in ett inlägg för varje dag jag spenderade där nere :) så följ gärna resan

2010-08-25 @ 23:08:12
URL: http://jonnalund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0