Vill Stå Över Kyla och Mjölk i Kaffet

Annandag Jul. Så var julen redan över. För, mellandagsrea, julbordsrester och gratis glögg är inte så mycket jul för mig. Allt efter den tjugofjärde december är endast återhämtning. Dagar att i sakta mak kunna återgå till den normala vardagen. Smälta alla dessa köttbullar och knäck man gluffsat i sig och att utan dåligt samvete lägga sig på soffan och ta sig en väl behövd tupplur. Det förtjänar vi, jag. För om det är något jag gör nu under mellandagarna så är det att gäspa. Och ta mig om magen som ständigt är mätt. Blotta anblicken av röbetsallad gör mig illamående. Eller, blotta tanken! Ordet! Usch. Måste sluta tala om mat.

 

Här är det hur som helst svinkallt. Har gått och blivit en vekling de senaste dagarna. Femton grader hemma är rena rama solsemestern på Mallis, men här med ynka nio grader (egentligen har jag ingen koll men slår till med något) jämrar jag mig. Klagar och huttrar. Måste skärpa mig.
Sen drack jag för första gången i mitt liv en Latte idag. Det var urk. Smakar ju bara mjölk. Nej svart kaffe är det bästa. Och en råsockerbit till det att ha vilandes på tungan. Mums mums!

 

Visste verkligen inte hur jag skulle posa i webcamen. Det är ju himla svårt! Hur klarar andra det? Ska man kolla i kameran eller på sig själv? Lyckades inte ens se cool ut på den här bilden, något jag strävade efter med mina 7897 bilder jag tog. (okej inte, men iaf tjugo)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0