Tiden Går Så Otroligt Fort Just Nu

Jag förstår mig inte riktigt på detta. Det är som att tiden VILL kasta ut mig i framtidens famn. Tiden vill inte vara med mig, den stöter bort mig, vänder ryggen till och kommer jag i närheten så knuffar den mig mot Framtiden.
Jag vet att Framtiden bara vill vara snäll, ta emot mig i en behaglig varm famn och stryka mig på kinden. Men jag litar inte på Honom. Han verkar skum, och det känns som att Han på någotvis vill mig illa under de där snälla ögonen. I mitt öra viskar Framtiden om ansvaret, om förnuft, stadig ekonomi och vettig utbildning. Om hur jag ska bli kär, bilda familj, få fast anställning och överväga om storstadslivet är så pass bra som det är i mina drömmar. Jag kommer inte klara detta, jag kommer sluta i rännstenen med ett paket müsli och tre kilo kokain i fickan.

Nu är det ofantligt mycket snack om studentskivor hit och dit, projektarbeten dit och hit, arbeten där och här,  balklänningar här och där, och pengar ÖVERALLT. Jag pallar inte!
Jag vill resa, shoppa, fika på mysiga kaféer och äta middag på trivsamma restauranger, träffa mycket folk och inte bekymra mig över den där falska Framtiden.
Sen har jag ju såklart min dröm om att bli skådespelare.. Den är dock väldigt hemlig så hyyysch! Jag vill inte att folk ska skratta åt mig. Utbrista "Hah! Lycka till!" och kolla skeptiskt på mig.




Trots att jag ständigt klagar och stör mig på människor så har jag aldrig lämnat lappar efter mig som att bekräfta dem om deras uslighet (dock var det nina som diktade ihop detta, men jag var med på noterna)

 

..Men den här (jäkla) bilen utanför SF förtjänade inget annat.

När jag skaffar körkort kommer jag minsann A L D R I G att dra på mig lappar under vindrutetorkaren, inga böter eller kalgomål här inte, jag ska bli den perfekta bilföraren. Lektionerna börjar på torsdag, bring it on!


Kommentarer
Postat av: Nicole

sv: haha ja det var verkligen en superkväll :) hoppas på att göra om det inom en snar framtid.



för övrigt så önskar jag att tiden kunde gå lite snabbare istället för att snigla sig fram som den gör här hos mig :P byta?

och vill du bli skådis så har jag bara en sak att säga - GO FOR IT. Låt inte nån annan ta dina drömmar ifrån dig eller nedvärdera dom :) Att bli skådis är skittufft, men tänkt så sjukt nöjd du kommer känna dig när du väl nått dit - för jag tvivlar inte på att du kan nå just dit om du bara vill. Du fixar det tjejen :D



(om du vill får du gärna ta en titt på min nya blogg på http://fariahn.wordpress.com -- är så trött på att bara ha en offentlig blogg där folk jag känner, och det är inte alla som än vänligt inställda, vet precis vem jag är och om vilka jag skriver.. tänkte jag skulle skaffa en lite mer inofficiell blogg, så ja, det har jag gjort :) ocensurerat lite mer så. )



hur var din helg?

2010-02-08 @ 20:47:32
URL: http://aeroweth.blogg.se/
Postat av: Nicole

sv: haha ja det var verkligen en superkväll :) hoppas på att göra om det inom en snar framtid.



för övrigt så önskar jag att tiden kunde gå lite snabbare istället för att snigla sig fram som den gör här hos mig :P byta?

och vill du bli skådis så har jag bara en sak att säga - GO FOR IT. Låt inte nån annan ta dina drömmar ifrån dig eller nedvärdera dom :) Att bli skådis är skittufft, men tänkt så sjukt nöjd du kommer känna dig när du väl nått dit - för jag tvivlar inte på att du kan nå just dit om du bara vill. Du fixar det tjejen :D



(om du vill får du gärna ta en titt på min nya blogg på http://fariahn.wordpress.com -- är så trött på att bara ha en offentlig blogg där folk jag känner, och det är inte alla som än vänligt inställda, vet precis vem jag är och om vilka jag skriver.. tänkte jag skulle skaffa en lite mer inofficiell blogg, så ja, det har jag gjort :) ocensurerat lite mer så. )



hur var din helg?

2010-02-08 @ 20:48:01
URL: http://aeroweth.blogg.se/
Postat av: Felicia

Usch, ja! Tycker framtiden känns å ena sidan lockande, och å andra sidan helt skrämmande. Jag blir också galen på alla grejer som ska köpas till studenten och balen, herregud! Man vill ju resa iväg i sommar, men alla pengar kommer ju vara slut innan dess :(

Och i min drömframtid reser jag omkring i fina städer som Barcelona, Paris och New York, spatserar gator ner tillsammans med en fin vän, fikar, tittar på utsikter, fotar och har kul. Bor i en liten, liten lägenhet med hemsk utsikt men billig hyra, jobbar på kvällarna så jag tjänar precis så jag klarar mig, och läser en kurs inom design eller språk på dagarna. Haha, dröm vidare va! :)



Sv: Ja, 60 kronor vore inte fel! Men enligt forex är 60 dollar ungefär 459 kr, och sen plus frakt och kanske tull och sånt. :(

2010-02-08 @ 21:14:11
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: Elin

jag är sjukt sugen på peace&love men vet inte riktigt om jag klarar av det sunkiga livet på campingen.... jag hade beställt kläder från h&m och ellos :)



och jag skulle också vilja träffa han, hahah han är ju så jävla cool, faktiskt, trots att han är 30plus liksom... haha

2010-02-08 @ 21:27:22
URL: http://larssonelin.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, men vilken mupp, sådär kan man ju inte parkera!



Framtiden är nog snäll mot dig ska du se, men jag tycker också att Han är lite läskig!



Svar: kort o hes var fint, hahaha! Klart du ska göra en förändring med din frisyr, det är roligt!

Och ja, SJ är störda som tar så mycket betalt av en stackars fattig student..

2010-02-08 @ 21:39:09
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Ellie

sv: Nice :) På vissa ställen gjorde det skitont på andra ställen kände jag ingenting. Så lite blandat :P Men jag trodde att det skulle vara värre än vad det var

2010-02-08 @ 22:44:48
URL: http://myrslokens.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Ja, "sommaren med göran" var hur rolig som helst ;)) så se den... satt o garvade nästan hela filmen :)

2010-02-09 @ 12:29:23
URL: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: Jannie

Åh för ett år sen var jag också inne i den där stressiga situationen, det är mkt att göra sista året, men det är mycket kul grejer med :). Såg i ditt tidigare inlägg att du lagt upp en låt med the killers med, min favoritlåt med dem, den får mig att drömma mig tillbaka till festivalen i somras :).



SV: Ja kärlek är fint, underbart när det funkar bra. Ja fast jag gick faktiskt på balen, hoppade bara av från dansen, vi behövde inte dansa om vi inte ville. Klart du ska gå på balen? Det är ett fint minne att ha sen :).

2010-02-10 @ 12:55:20
URL: http://neontiiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0