Don't You Forget About Me

Mitt liv har åter rullat in på sitt normala spår. Back to business står det i min kalender, kroppen är trött och jag strövar inte runt i mjukiskläder på en måndag.
Förmodligen har du redan listat ut vad det är jag talar om, och självklart är det skolan!
Älskade skola. Älskade elever. Älskade lärare. Älskade normer. Älskade skolmat. Älskade uppgifter. Älskade fördelningar. Älskade unga tjejer som i skolkorridoren håller i alkohol och gällt skriker "Vart är Beata?! Hon glömde sin champagne hemma hos mig i lördags! Vart äääär hoooon?"- Jag älskar det.
Jag älskar att skolan är någon form av federation, där det finns grupper och komitéer hit och dit,;elever som tillsammans slår sig samman eftersom de alla delar samma intressen och "vill skapa en förändring". Jag älskar att det egentliga syftet med detta federationsystem är att folk vill visa upp sig, bli igenkända i korridorerna och att folk ska viska "Det är ju hon, ordföraren i Elevrådets julgranskommité!" när de går förbi, dock händer inte detta och planen om att sticka ut med sin grupp blir snarare att sjunka in i mängden eftersom ALLA är medlem i en sådan.
Jag älskar att skolan bara mer och mer dras ner i en Amerikans gryta. Jag älskar att ungdomarna förvandlas till skolans nickedockor som skrattar sig lyckliga varje kväll över deras utomordentliga val av gymnasium. Jag älskar att de skriver skolans namn med ett hjärta efteråt på facebook. Jag älskar att alla går klädda i likadana kläder. Jag älskar att dragonskolan sprider sig och suddar ut det som en gång var en estetisk skola. Jag älskar att alla kan vara som de är, att ingen dömer eller kollar snett. Jag älskar att lärarna ger uppgifter över loven.
149 dagar till studenten.
Snart är pinan över och jag lämnar skolan i de opålitligas händer. Vad ska det bli av det här? Vad händer efter att studenmössorna fyllt himlen likt vita moln? Efter att flaskorna öppnats och sångerna ekat genom staden? Efter att klackarna slitits och håren ruffsats? Efter att vagnen gungat och flaggan vajat i junivinden?
Jag älskar det här.

Testar på mittbenan som besöker så många människors hår. Denna frisyr har väckt många åsikter, dock positiva. Får se om jag kan variera mitt annars så starka kort, Sedbenan. Nytt år, ny frisyr- för det lär dröja innan jag kilar in till frisören.


Kommentarer
Postat av: Malin

Snyggt, du passar ju i mittbena. Jag gör inte riktigt det tycker jag :P



Jag har ett abbonemang från Telia som heter student, men jag tror att det är nåt special för högskole/universitetsstuderande dessvärre. Men de kanske har nåt liknande nånstans..



Jag fick säga åt mig själv när jag skulle gå och handla, nejnejnejnej, ingen choklad :P Haha. För det är så gott. Men avocadomackan var nog faktiskt godare :)

2010-01-11 @ 21:06:30
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Fröken Hanna

Svar: åh var inte det. Du finner säkert någon du också! Inte konstigt att jag har baldate. Vi har varit vänner sedan högstadiet och vi hänger fortfarande ihop. Så det kom sig liksom alldeles självklart.



Ja ta vara på det sista. Jag älskar att se mina finurliga vänner i korridorerna.

2010-01-11 @ 22:14:42
URL: http://alexik.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fantastisk text, men jag funderar på om du är ironisk eller om du älskar det? Det låter älskvärt som du beskriver det, fast att dras ned i Amerikas gryta låter ändå inte som en positiv händelse. Bra, dåligt?

Utan tvekan vackert, i alla fall.



sv: Tack söta! Det kan bli så tråkigt med svart, i alla fall om det inte är genomtänkt, om det är svart bara för att det mest finns svarta kläder och man inte riktigt hittar något annat så blir det så trist i längden. Jag älskar den där prickiga, fantastiska tröjan på bilden till vänster!

2010-01-11 @ 22:17:19
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: karin

ja alltså det är bara att passa på och ta vara på den korta tid vi har kvar på denna planet, hehe blev inte det en text ur en låt!?! haha



Det är kul att du tycker du har då även haft mitt egna lilla maraton, och jag kan inte mer än hålla med om att Frank Wagner är snygg, och även martin. Var dock synd att martin inte med så länge och frank inte heller var med så mycket på de sista filmerna...

2010-01-12 @ 16:54:13
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/
Postat av: natalij

sv ; jag tror inte att det går och låna filmen någonstans :D du får nog köra olagligt här då .. det gjorde jag (6) hahah . vad har du för dig ?* kram

2010-01-13 @ 15:50:33
URL: http://lowoncrack.blogg.se/
Postat av: Hannan

den där prickiga skjortan (?), var hur fin som helst.

svar: men åh, tack fina du! jag blir så glad. puss

2010-01-19 @ 19:33:53
URL: http://musikpolis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0