Ensam Är Stark (?)

Torsdag och ledig från skolan. Underbart.
Finns det något skönare än att just valsa runt hemma och inte göra någonting alls? Att vakna klockan tolv, sitta vid matbordet iklädd pyjamas och knapra i sig varma mackor, gå på långpromenad i 18 minus, läsa Stieg Larssons Luftslottet som sprängdes och slutligen sätta sig framför datorn och skriva ett blogginlägg medan man lyssnar på Christer i P3.
Just nu: Relationsrådet. Snack: Singel eller relation?
Jag har länge funderat på vad som är det bästa, att ha ett förhållande eller att vara singel. Ska man vara två eller funkar det att vara ensam?
I nuläget är jag singel. Jag får hångla med vem jag vill, flörta med vem jag vill, äta hela chipspåsen själv, lägga mig tvärs över hela sängen, vara hur äcklig jag vill på morgonen, ha tid med mina vänner och jobbet, slippa vara övertrevlig gentemot "svärföräldrarna"och inte behöver jag vara uppleva svartsjuka och misstänksamhet.
Jag är nöjd, oerhört nöjd.
Samtidigt kan det vara mysigt att ha någon att titta på tv med på fredagskvällarna, någon som betalar för lösgodiset, någon som pussar en på kinden och tycker man är vacker trots att man är osminkad och bär urtvättade kläder eller någon att hålla i handen när man tar en promenad.
Som singel stöter man  även på en massa idioter ute i världen, och på så vis så sjunker tron till kärleken lite grand.
Väldigt svår situation det här.
Varför är livet så komplicerat hela tiden? Som ett svårt dataspel med 70+ levlar, omöjliga bossar och flertal fiender. Tursamt nog finns det extraliv och energistärkare som hjälper en på vägen till att varva det praktiskt taget ogörliga spelet. Just nu har jag snart höjt mig till level 19 och energin är halvfull. Det kan nog bli bra det här.


Kommentarer
Postat av: Anna

alla killar är idioter. det är vetenskapligt bevisat!



vågar jag btw hoppas på att du tog några foton åt mig också idag? (håller tummarnaaa)

2010-01-14 @ 16:02:11
Postat av: Matilda

Har bytt bloggadress, besök gärna.

Intressanta texter, mycket bilder...:)

http://MatildaSimonette.blogg.se

2010-01-14 @ 17:07:39
URL: http://matildasimonette.blogg.se/
Postat av: Felicia

Sv: Ja, kom hit till Växjö. Jag har faktiskt hört från utomstående att det är en mysig stad. Jag är ju inte helt objektiv, men om jag inte kände igen vartannat ansikte i staden skulle jag nog tycka att det är helt ok.



Tyvärr pratar jag inte flytande portugisiska, men jag jobbar på det.Det är ett väldigt fint land. Så om du tröttnat på Spanien, eller är nyfiken på landet tycker jag du ska hälsa på! Vi hyr ut vårt hus,några meter från havet.Det blir spännande att se det nu när vi precis renoverat!



Jag kan säga såhär: Jag värdesätter mina singeldagar mycket mer nu när jag är i ett förhållande. Inte att jag inte trivs i förhållande, men singellivet har helt klart sina fördelar! Och vilka fina bilder! Jag får ångest över att jag sitter framför datorn med tentan hela dagarna och inte upplever den rosa himlen.

2010-01-14 @ 18:13:52
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, vilka superhärliga vinterbilder! Här är det inte riktigt sådär fint, för solen höll sig borta idag..



Jag är en förhållandetjej, men alla är ju olika. Det kanske beror lite på hur man är som person vad man trivs bäst med liksom.. Sen är jag ju några år äldre än dig också :)

2010-01-14 @ 19:22:10
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Alex

Underbara bilder ! =D

Sen i spel, dör man behöver man inte alltid börja om, utan man går tillbaka till senast "sparade spel" ;D



Det finns både positiva och negativa saker med både att vara singel och ha ett förhållande haha. Life aint easy, that's for sure

2010-01-17 @ 11:20:28
URL: http://unitedtears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0