Ett Steg Närmare Döden

Först och främst vill jag gratulera en god vän till mig vid namn Linnea som fyller 16 år idag. - Ja ni läste rätt, jag har en vän som är född 94a. Det är lustigt att jag som har cirka en månad kvar till min 19 årsdag umgås med en flicka som är hela tre år yngre. Om det är pinsamt? Nej nejdå, Linnea är längre än mig och ser inte ut att vara en dag under 17. Dock så kan hon vara lite omogen, som när hon skvallrar på läraren efter att jag gjort något "opassande" eller när hon inte deltar aktivt under teaterlektionerna och enbart tittar på övriga elever med en blick som är allt utom entusiastisk. Men vem här i världen är inte omogen någongång. Jag själv kan få mina naiva och barnsliga stunder, så vem är jag att döma? Däremot är jag, BEVISAT, mindre omogen än denna nyfyllda 16åring.

Sedan vill jag uppmärksamma alla om att jag har en fruktansvärd värk i hela kroppen. Just nu ligger jag i sängen och önskar inget annat än en spa-behandling med allt vad det innebär.
Tillskillnad från en majoritet av ungdomar har jag under helgen inte roat mig, utan faktiskt utvecklat mina vuxenpoäng yttreligare och jobbat.
På jobbet dricker jag även kaffe minst två gånger- vilket för mig är ett stort steg in i vuxenvälden. Nej, tidigare har jag inte druckit kaffe alls. Men har sedan några månader tillbaka börjat denna koffeinprocess och kan nu dricka utan att grimasera vid varje klunk. En tant på jobbet säger att "Kaffetåren är det bästa av alla jordiska drycker", kan inte säga att jag håller med henne ännu. Vet dock inte vad som är godare, kanske..eh..vatten? Nej nu var jag tråkig.


Det här är födelsedagsbarnet. Hon ser rätt vuxen ut right?

Såhär såg jag ut när jag var 16. En bäbis. Tydligen har jag inte vuxit så mycket sedan dess säger min bror, som menar att jag "skulle kunna tas för 15".


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, 15 tycker jag då inte att du ser ut att vara :P



Det där med kaffe har jag inte lärt mig än.. Har försökt massa gånger, men jag tycker bara att det är äckligt :P

2010-01-24 @ 17:48:00
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar: Haha, ja, ibland så! Men jag brukar blogga i pauserna om jag är hemma. Är jag någon annanstans så är jag då inte lika aktiv med bloggandet :P



De tjusiga lapparna har jag snott från lärarförbundet, haha. De var på skolan någon gång och då fick man ta. Men jag antar att man kan köpa i bokhandel eller nåt annars :) De är genomskinliga också, så man ser ju vad som står ändå :)

2010-01-24 @ 18:16:37
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Sv: Tack så mycket!

Det enda som behövs är en bra eyeliner (jag använder en flytande från Body Shop) och att man är stadig på handen. Jag tycker att det är lättast att börja vid ögonvrån, dra sen strecken neråt mot kinden så att de smalnar av. Och typ; öva öva öva! Lycka till! :)

2010-01-24 @ 19:42:02
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: Nina

vägrar tro på att du var 16 där...för dte skulle innebära att jag cokså var det...hm...15?

2010-01-27 @ 00:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0