En Portion Snöstorm-Carbonara

Det är tydligen stormvarning. Snön snurrar runt likt kläderna i en tvättmaskin, vinden biter fast i kinden och det är kallt. Det är nästan omöjligt att gå upprätt i detta väder. Håret skymmer ansiktet och om man vill kika bara litegrand i de springor som finns riskerar man bli helt blind av de snöflingor som attackerar ögonen. Snöflingor föresten, jag menar snö- eh...plattor!
Vädret gör mig ordentligt orolig. Inte för att jag riskerar att bokstavligt talat bli snöblind, utan för att jag kan bli fast här på skolan. Visst skulle det vara lite spännande att tvingas övernatta här. Sova på någon soffa i biblioteket och länsa kafeterians chokladbolle-förråd, men att göra det helt själv lockar inte lika mycket. Skolan är mörk och ruggig. Och vad skulle jag göra om jag helt plötsligt hörde släpande steg längs korridorerna?
Nej jag klarar inte av sådant. Jag är en fegis.
Så snälla snälla vädergudar.  Ge bussarna en chans att kunna skjutsa hem mig, låt dem kunna köra som vanligt.
Midgård har ju även en spöktoa...jag undrar vad som händer med den då ett ensamt stackars buschbarn tvingas sova här helt själv.




Något misslyckande är att skolans matsal inte ligger i samma byggnad . Vi var alltså tvungen att kämpa oss ut i snöstormen med dragkedjor uppdragna till näsan för att ta oss till en inte allt för aptitlockande Pasta carbonara.
Nej, klaga inte över mitt I-lands problem där skolmaten dominerar. I sådana här situationer (snöstromar) får man vara bitter.


Kommentarer
Postat av: yo

synd att bilden inte stämmer så bra med verkligheten. fattar inte att du faktiskt har tagit den på vildis? det ser ju ta mig tusan smaskigt ut.

2010-01-27 @ 12:44:20
Postat av: Marina

pasta carbonara är så gott :)

2010-01-27 @ 18:27:30
URL: http://marinii.blogg.se/
Postat av: Julia

Fin blogg, allt bra? :)

2010-01-27 @ 18:39:00
URL: http://ifuseekjuiiah.blogg.se/
Postat av: Nicole

sv: Vad söt du är! Tack! :)



Kul att du tog åt dig :) Det borde du. Ha det underbart!

kram

2010-01-27 @ 19:09:16
URL: http://aeroweth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0