Kan Du Inte Byta Ut Ditt Namn Så Byt Planet

Så har mina föräldrar sett Avatar, dock inte 3D men de har likt så många andra kilat in till bion, ställt sig i kön och klart och tydligt sagt "Två biljetter till Avatar", smygt in i salongen med en Hollywoodmeny och en påse Ahlgrens bilar, hittat igen sina platser och satt sig bekvämt ner i de röda fåtöljerna.
Därefter kommer de hem med tindrande ögon, breda leenden och exalterat berättar de i mun på varandra om upplevelsen. Allt låter som slödder men jag ser på deras uttryck att de är nöjda över att de tog beslutet att se den.
Snart är det bara jag kvar.
Så brukar jag tänka rätt ofta. För på något vis känns det som att jag inte riktigt hör till den här världen. Jag passar inte riktigt in och därför känner jag mig ofta omodern och dum i flertal situationer. Jag kommer nu rada upp ett antal saker jag inte har gjort eller tycker om. Förmodligen kommer du att häpna och kolla storögt på datorskärmen och utbrista "Herregud!".
Jag ogillar Twilight, böcker som film, har endast sett ettan och fann inget för den annat än Usch. Jag tycker varken True blood, Glee, Grey's eller Desperate Houswifes är något att titta på. Igår var första gången i hela mitt liv som jag hade på mig leggins. Har nyss upptäckt Lars Winnerbäck- dock har jag inte fastnat till 100%. Jag läser inga modebloggar, eller Kenzas, Foki (för de är väl inga modebloggare?). Jag har bara ett endaste plagg från gina tricot- en helblå tubtopp, noll från Bik Bok, Carlings och Jc. Jag tycker att messmör, ärtsoppa, kåldomlar, senap och kalvsylta är hur gott som helst (inte tillsammans då). Jag kan inget om mode eller kändisar (särskillt inte dessa som i mina ögon är "nykändisar". Kan dock de gamla klassikerna som Johnny Depp, Kate Winslet och Brad Pitt). Jag läser sällan tidningar som Veckorevyn, Elle, Solo mfl. Jag har inte gått till frisören på snart två år och inte klippt mig överhuvudtaget på snart ett. Jag har aldrig färgat håret. Jag använder inte foundation. Jag har inte halebop. Jag har aldrig beställt en taxi och jag tycker inte om Coca-Cola.

Även om jag just inte vet något om mode tycker jag om att handla saker. Kanske mest för att jag känner mig så misslyckad i denna värld där jag är det svarta fåret. Så igår tog jag mitt handelsbank-kort och begav mig ut i shoppingvärlden. Därav kom jag hem med mina första leggins/tights för första gången på mina 18 år.

 





Kommentarer
Postat av: jannie

Sv: Tack, jag gillar att lyssna på gamla godingar som jag upptäckte för längesen ibland :).



Snygga tröjor du hade köpt förresten, och det här med Avatar har jag svårt att förstå mig på.

2010-01-05 @ 15:09:53
URL: http://neontiiger.blogg.se/
Postat av: Malin

Äh, jag tror inte du är så himla udda, jag känner mig ungefär som du och jag har klarat mig bra hittills :) Men nånstans tror jag att alla känner sådär ibland. Jag gillade inte leggings först, men nu tycker jag verkligen om dem, det är riktigt skönt. Dock inte okej att ha som byxor :)



Kram på dig!

2010-01-05 @ 15:10:14
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: natalij

sv ; aw jag är lite sent ute men god jul på dig med och SKIT snygga kläder ! (: . har varit borta ett tag . DU jag såg en sjukt bra film nu för ett tag sen du måste se den /: den heter aurore .. Skrivit lite om den . Kunde inte sluta gråta så jävla sjuk film . Annars vad har du för dig ? puss

2010-01-05 @ 15:14:53
URL: http://lowoncrack.blogg.se/
Postat av: Vera

älskar din blgog sofia!!!!!!!!!!!

2010-01-10 @ 15:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0