När Ska Jag Bli En Aktiv Bloggerska?

En fråga jag ställer mig själv varje gång jag loggar in på blogg.se, klickar mig vidare till min blogg och upptäcker att mitt senaste inlägg skrevs för fem dagar sedan.
Jag försöker intala mig själv att jag har det aktiv och jäktande, att jag har ett jobb, en skola som stalkar mig 24/7 och böcker som behöver läsas samt andra tidsfördriv. Men både du och jag vet att sådant inte påverkar något överhuvudtaget. Miljoner (ja säkert) bloggare skriver varje dag två till fyra inlägg varje dag, och jag är säker på att deras liv inte skiljer sig i antalet aktiviteter varje dag. Jag menar, Alex Schulman tvingas skriva krönikor till aftonbladet samt sköta om sin 6 månader gamla dotter - ändå hinner han med flertal blogginlägg. Cimon i PH sänder live på NRJ och tillbringar kvällarna på stockholms hetaste fester -trots detta så skriver han trippelt så många inlägg som jag.
Vad är hemligheten? Vart finns förmågan att uppdatera sin blogg flertal gånger per dag?
Jag älskar att skriva. Finns inget bättre på denna jord (okej något överdrivet kanske). Som bevis på min nördighet så började jag idag gråta när jag tog reda på mitt betyg i svenska. Det kom som en chock, som en blixt från klar himmel. Aldrig trodde jag på detta. Jag brast i gråt och var lycklig. Så ofattbart! Önskar jag kunde omvandla det jag känner till något som Haiti skulle ha nytta av...
Nåväl. Ge mig tips! Vad ger dig kraft att sätta dig vid datorn och bilda fantastiska läsvärda inlägg?
Need You Guys!


Nirvana- Lake Of Fire
Now it smells like GRUNGE.


Kommentarer
Postat av: Malin

Oj vilken svår fråga! Jag vet inte om jag skriver så väldans läsvärt hela tiden :P Men det är ju helt okej att bara skriva korta inlägg ibland. Då kanske det är enklare. Om du bara har funderat på något under dagen eller så kanske? :)



Svar: jag är 23, så jag är ju inte lastgammal direkt, haha :)

Tack, jag älskar den också! :D Tur att man träffar fint folk i bloggvärlden som vill hjälpa en med sånt! Jag är inte så grym själv nämligen :P

2010-01-18 @ 21:19:11
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det som peppar mig är nog att jag vill behålla läsare, men främst främst främst alla de bloggvänner jag samlat på mig under de tre eller fyra år jag bloggat. Det finns inget bättre med internet är bloggvänner! Att istället för att det är liksom en blogg bara sådär så är det en blogg kopplad till ett helt nätverk av läsare och bloggare som läser varandras bloggar, det är det som är så intressant. Tycker jag.

Och samtidigt att man tillåter sig att tycka att ens liv är intressant, för om man får med det i texten så tycker andra också att det är intressant helt plötsligt. I alla fall oftast, och i alla fall tror jag det.



sv: Det verkade vara lite både och, men jag var inte helt säker. ;) Jag tänker ofta på hur tacksam jag är över skolan, faktiskt. Tänk att vi bara har rättigheten att träffa en massa intressanta människor och lära oss en massa intressanta saker! (Fast ganska ofta är det ju inte extremt intressant, men man får greppa de tillfällena man får att njuta av undervisningen.)



Åh, det var en fin påminnelse. För trots att det gör så ont med långdistansförhållande så är jag ju himla lyckligt lottad som har honom att älska, och att han älskar mig tillbaka går över mitt förstånd. Tacktack för att du får mig att komma ihåg det positiva i saknaden!

Ja, Pontus är hans namn.

Kram

2010-01-18 @ 21:20:51
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Fröken Hanna

Svar: Nej, men fy så dumt. Fast så har vi alltid haft det här. Hoppas du finner någon!



The Red Jumpsuit Apparatus – Face Down (Acoustic). Jag fick den när jag precis träffat min pojkvän.

2010-01-18 @ 21:24:04
URL: http://alexik.blogg.se/
Postat av: Nina

BLEV DET ETT MVG?

2010-01-18 @ 21:34:48
Postat av: Thaina

sv: Ja, du hade kommenterat, men blev glad för de två kommentarerna :) tack för det, tänk att man kan bli så glad av en liten tanke från andra.



Jo, det känns som om jag alltid går omkring och tänker att 'han' kommer att komma snart. Han som har allt; humorn, utseendet den glada personligheten och så vidare! Men jag hoppas att han finns någonstans här i världen. Vad tror du, finns drömprinsen?



Btw, ville också säga att du skriver mycket bra!

2010-01-18 @ 22:40:29
URL: http://www.thaina.devote.se
Postat av: Jannie

Ja Johhnny Depp är en grymt bra skådis :).

Bra låt förresten, Nivarna är bra! :)

2010-01-18 @ 23:36:22
URL: http://neontiiger.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Sv: Tack! Åh visst är bara ben fina grejer, men jag trivs rätt bra i strumpbyxor också.

2010-01-19 @ 00:24:45
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: kajsa

bloggen är en del av mitt liv på ungefär densamma sätt som det är en del av mitt liv att äta frukost. det är naturligt liksom. det är nog det enda tips jag kan ge dig. att se det som något du gör för att du alltid gör det. men med glädje.

2010-01-19 @ 00:37:27
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: natalij

sv ; ja dom är så jävla snygga mums !! Finns faktist många mulatter och afrikaner här i helsingborg .. ta dig hit säger jag ! hahah .. Alltså jag har tänkt samma sak om det med inlägg , skriver endast när jag känner mig inspererad tycker jag ? men hur hamnar man på den aktiva listan fattar inte deT ? kram

2010-01-19 @ 01:30:00
URL: http://lowoncrack.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Nirvana gillar vi :)) Grymt bra, synd att Kurt inte excisterar längre :S



Jag fullkomligt älskar John Mayer :))

2010-01-19 @ 10:51:31
URL: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: Nicole

Jättefin blogg :) Du skriver bra - så att du fick ett bra betyg i svenska tycker jag inte är mer än rätt! Grattis ;)



Det som får mig att skriva.. Ja, det är en bra fråga. Kan ju erkänna att min standard på inläggen jag skriver kan variera en hel del, ibland e det bara rent nonsens.

Men annars kan man säga min blogg är lite som min terapi; jag har så mkt känslor inom mig som måste få komma ut nånstans. Så många intryck så många funderingar, och det är just det som driver mig att skriva. Det och att läsa andras bloggar som inspirerar.



Ha en underbar dag :)

2010-01-21 @ 15:01:46
URL: http://aeroweth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0