Aggressivitet Bildas När Spanien Förlorar Mot Schweiz

Alla kära läsare som inte är fotbollsintresserade ska nu inte bli skrämda av att detta på något vis är ett fotbolls inlägg där jag skriver om kontringar, offsidelöpningar, fintar, crossbollar och raka vrister. Detta inlägg handlar endast om aggressivitet, vrede, stridslystnad och allt däremellan.
(Till er som däremot just är fotbollsnördar så förstår ni vad jag egentligen menar...)
Vi alla har väl någon gång mer eller mindre blivit förbannade. Velat skrika rakt ut så att glasen i vitrinskåpet vibrerar. Slita någon i håret tills en stor tjock hårtes rycks lös. Slå någon med en knuten näve tills blodet sipprar ner för handen. Slänga den där blåa antika vasen i keramik rakt i väggen så hårt att superlim inte ens kan rädda kvarlevorna. Bita. Stampa. Rivas. Svära. Spotta, och en massa annat som får Gudarna att besviket skaka på huvudet. Sådär som när man vill snitsa till det och visa sina eleganta Guitar Hero-kunskaper, och sen..går allt bara fel!
"Alltså, det är något fel med gitarren! Den glappar eller något!"
"Haha! Aaaa..visst" - ger menande blickar till övriga.
"Nämen jag lovar! Hallå! Jag är inte sådär dålig!"
"Nää..du är ju verkligen ASbra!"
"Sluta då."
"Sluta då! Hahahahahaha!"
Övriga: "Hahahahahaha"
"Lägg av!"
" Kolla hon säger att det är fel med gitarren bara för att hon inte vill erkänna hur jävla kass hon är hahahah!"
Typ. Något sånt. Eller krig. Och ojämställdhet. Och andra orättvisor... Det var i alla fall det jag kände. Från att ha gått från övertaggad, självsäker och lycklig spanien-fan förvandlades jag till Hulken 3.1. Ibland är gränsen mellan gråt och vrede så oerhört nära, men denna gång lät jag adrenalinet pumpa istället för tårarna.
Mitt huvud skrek. Pannan rynkades och ansiktet fick en rödaktig färg. Jag skrek. Vred mina händer. Ville döda! Nej okej kanske inte döda, men i alla fall skjuta någon fågel med soft airgun. Varför! Varför skulle detta hända just mig! Jag struntade helt i själva fotbollslaget, eller de riktiga spanjorerna (herregud, jag har typ bara en tusendels ml i mig av spanskt blod). Det var mig det var synd om! MITT LAG. MITT LAG FÖRLORADE MOT NÅGRA BLÅBÄR TILL SCHWEIZARE.
Så här sitter jag, och känner hur ilskan åter bubblar. Hur Torres svek mig. Silva. Casillas. Alla. Jävla skit.

 

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, åh, om man ändå kunde få känna så lite oftare :) 94 (minns du det?) så blev jag och syster-dyster så arga att vi kastade ut saker från balkongen. Och grät. Och skrek. Det var tider det :D

2010-06-16 @ 22:10:59
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: yo

i know the feeling. Spanien ska ju vinna hela skiten för helvete, då duger inte 0-1 mot SCHWEIZ.

2010-06-16 @ 23:46:44
Postat av: Alex

Vilka underbara bilder! Man känner verkligen sommaren:U

Joo, jag tror det kommer bli bra :) O som sagt, Sims går alltid hem ;)

2010-06-17 @ 19:57:23
URL: http://unitedtears.blogg.se/
Postat av: karin

haha du får se till att akta dig från att fastna i nässpray beroendet. Är helt fast igen! Kan inte somna utan de typ...



De var riktigt härliga sommriga bilder. HAr ni de varmt i umeå eller?=)

2010-06-19 @ 12:08:31
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/
Postat av: Malin

Det blev typ smulpaj, brukar göra en med havregryn, socker och margarin, kanske lite mjöl. Funkar skitbra till äppelpaj med, då brukar jag ha kanel i. Så frukten i botten och så den blandningen på :)



Fortsätt lite med musiken tycker jag, men klart du ska satsa på skådespeleriet, det är ju där du har hjärtat :)



Aw, vad söt du är, det var fint skrivet :)

2010-06-19 @ 22:53:02
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag älskar bilden på björken! och hundar var ju bara för söt :D är det din?

2010-06-20 @ 23:32:37
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: Peter

Haha, jag skriver när jag får infall, det händer ofta, men jag orkar inte skriva i bloggen :).. moppe och epa-pojkar makes the day ja, jag bor o studerar i växjö. men jag har alltid bott en bit norr om växjö så ingen större förflyttning. haha, är det bearded collien som är klippt?

2010-06-21 @ 18:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0