Är Jag Världens Tråkigaste Och Torraste Människa?

Jag vill veta, ärligt nu. Om detta stämmer. Om den livliga friska-fläkten-Sofia nu tagit ansats och dykt ner i Tråkighetspoolen? Om den äventyrslystna och ohämmade Sofia, barfota sprungit ut i den torraste av öknar utan att ens tänka på att fötterna bränns i den heta sanden?
Här är dilemmat:
1. Jag jobbar idag midsommar, från 15.30 till 20.30
2. Jag är anmäld till en midsommarskiva som befinner sig på en båt vid Umeås kaj. Denna skiva ska tydligen vara årets partyparty till ett pris för 50 kronor.
3. Ska jag dit måste jag cykla hem de 5 kilometerna från jobbet, hämta grejor, fräscha upp mig och sedan åter cykla tre kilometer till busshållplatsen där bussen kommer ca. 21.15.
4. Bussen har ett pris på 24 kronor, och lär vara framme i stan 21.50. Då ska jag gå till min lägenhet, tar 15-20 minuter att promenera dit, för att hämta förfriskningar och skor.
5. De jag ska umgås med innan har haft en trevlig grillning och är nog lagom röda om kinderna. Jag däremot kommer vara röd om kinderna av stress.
6. Vi åker väl tillsammans till partybåten efter 23. Jag har då möjligtvis umgåtts med dem i 30 minuter, och måste ha svept hela min dryck...
7. Vi är på båten. Har kul I guess.
8. Jag måste cykla, ta taxi?, hem till mig vid..ja jag vet inte vilken tid.
9. Sova, antagligen en enstaka timme för att sedan åter ta buss till mitt arbete 6.00.
10. Är framme och måste vänta en halvtimma tills jag börjar. Byggnaden är låst men lyckligtvis (?) har jag med mig en nyckel jag fått låna som kan öppna ställets dörrar.
11. Jag börjar 7.30 för att få rast 12.30. Rasten är tre timmar och börjar åter 15.30 för att slutligen gå för dagen 21.00.
12. Söndagen bjuder på en arbetsdag från 7.00-16.00
Vilket härligt drama! Om jag genomför detta borde det dokumenteras av ett filmteam från svt. Frågan är nu, som sagt: Vill jag göra det? Är det okej att avböja en midsommarfest och istället tillbringa den med familjen? Eller är jag tråkig och egentligen lite vettig då? Fast vettig är alltid tråkig.
Sen blir det inte bättre att den mest spännande VM-matchen är på tv just denna kväll. Chile-Spanien. Borde egentligen heja på mitt blod, men jag har ju trots allt satsat på mitt kära Spanien.

 

 

Chiles flagga som stolt hänger i vårt kök. En mamma, en moster och en vän till dem båda som skriker/sjunger Chiles nationalsång på balkongen. "Nu ska hela byn höra oss!"

Kommentarer
Postat av: Malin

Som du beskriver det låter det ju mest bara besvärligt, stanna hemma med familjen istället tycker jag. Det skulle nog jag ha gjort under de omständigheterna iaf :)

2010-06-25 @ 12:53:04
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: karin

vilket dilemma. Själv så jobbar jag också 7-16 på vardagar på de har blivit några sena kvällar och de är inte värt de man är ju helt död!



jadu här har de varit över 20 de 2 sista dagarna men så kommer åskan nu så kul.. nja men de är fortfarande rätt så varmt ute

2010-06-26 @ 12:22:27
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0