Somliga Ljus Brinner Aldrig Ut

Fotbolls VM är igång och jag känner liksom doften av nyklippt fotbollsplan. För er som inte visste det är jag ganska sportintresserad, och fotboll står högt på listan. Är man uppvuxen i en familj där tvn står på dagen lång under olika mästerskap är det svårt att själv inte ta efter denna sysselsättning. Inte för att någon i familjen är särskilt vältränad- snarare motsatsen, vi anser oss helt enkelt så moderna att televisionen motionerar åt oss... Nä, nu får ni säkert en bild över fem fläskiga människor i respektive nättröjor med prydliga senapsfläckar, insjunkna i en sliten brun soffa där man kan hitta resterna av fjolårets chips om man letar mellan springorna. Det är fel bild! Helt fel! Sedan brukar jag faktiskt motionera ibland, min bror likaså, och min syster, och mamma och pappa brukar ju även gå ut med hunden, och ja...så det så! Nej, bara för att vi åt hamburgare idag med amerikansk dressing, ketchup, bostongurka, lök, tomater, sallad m.m. betyder det i n t e att vi är ohälsosamma människor. Jag varnar er för att döma oss. Ni vet inte vad ni ger er in på.

Sedan har jag satsat 20 kronor på Spanien (för att kvickt byta ämne).

Pappa - Tyskland.

Mamma - Sydafrika

Katta - Brasilien

Gabbumonen - Argentina


We'll se about that när jag häver in 100 (okej 80) kromor bara sådär hähä.

Har även, bortsett från hamburgerätandet hos päronen, trixat ihop en fin liten film av de korta klippen jag filmade under studenten med min pärla till digitalkamera. Enjoy!

 


Studenten 2010

Kommentarer
Postat av: AnaF

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, jag blir tusan tårögd!

2010-06-13 @ 21:46:06
URL: http://omduundrar.blogg.se/
Postat av: yo

sydafrika? good luck chuck! själv tippar jag spanien-brasilien i final och england-tyskland i match om tredje pris.



snälla, prata inte mer om studenten :( jag kommer bara grina.

2010-06-13 @ 22:43:29
Postat av: Lisa

(Man måste ju ha internet! Hur överlever du? :P)

2010-06-14 @ 00:04:45
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Anna

HAHA, alltså filmen! VARFÖR sjöng vi "ja må hon leva"!??!?!

2010-06-14 @ 14:02:29
URL: http://typinte.blogspot.com
Postat av: Jonna

sv: tack snälla du :) förlåt för de sena svaret men jag har haft fullt upp i veckan :) spana gärna bilderna från balen, tänkte ladda upp några nu :)

2010-06-14 @ 18:35:45
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: Felicia

sv; hihi, ja :D åh, ingen aning om mitt prov blev bra eller inte, det handlar ju så mycket om att tolka så det finns inget rätt eller fel. men det kändes okej iaf :)

va härligt! jo, precis, man har ju liksom inte fattat att de tre åren är slut nu, det har ju gått så fort :o men gud vilken otur med trappan! :O va tråkigt :(

2010-06-16 @ 12:28:00
URL: http://ohyikes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0