Tio Ställen Att Spana På Snygga Killar -Varje Singels Drömlista

Jag har alltid tyckt att det är lite töntigt att kalla sig själv för "Singel". Att jag Sofia är "Singel", dvs. icke i något förhållande, tillgänglig, partnerlös, ensamstående etc etc. Vet egentligen inte varför jag tycker det är töntigt. Kanske för att Singel i skrift ser ut som Snigel? Eller för att det associeras med mulliga kvinnor som dricker för mycket alkohol så de ska glömma sina sorger om misslyckade dater, röker fler marlboro lights än nödvändigt, desperat och längtansfullt fönstershoppar brudklänningar, känner sig så hemskt hemskt ensamma och läser "Män är från Mars, Kvinnor är från venus" (en bok jag aldrig ens sett med mina egna ögon) och på kvällen går ut med sina tjej och bögkompisar för att sjunga "Single Ladies" på dansgolvet i takt med pinsamma rörelser.
Ja...det måste vara därför ordet "Singel" smakar så fel i min mun. Som lakrits. Eller Ananas. Eller glass med lakrits och ananassmak. Visserligen skrev jag tidigare om vilken typiskt tjej jag var med mina Sex and the city avsnitts-problem, men någon nedbruten sådan är jag inte. Däremot är jag en riktig spanare. Vilket är en av alla mina förmåner som "Singel". Och som just "Singel" är sommaren månaden för oss (Ja, detta är också något fult med detta ord; Att man klämmer ihop alla utan pojk/flickvän inom samma kategori- som om man vore någon sorts familj! Som om vi alla borde känna medlidande, ge varandra klappar på ryggen och på något vis känna samhörighet!). På sommaren är portarna ständigt öppna och där ute i ljuset finns de, de snygga killarna. Redo att bli granskade av en ytlig människa, singel dessutom, som J A G. Jag som äger en blogg och gör sådana här listor:

 

10 Sommarställen att Spana på Snygga Killar

 

1. På stranden - Lätt att lista ut. Bara överkroppar... blöta sådana...behöver jag säga mer?

 

2. I matbutiken - Ica, Coop, Hemköp, you name it! Antingen jobbar de där i sina välsittande pikétröjor eller så handlar de frukt och godis.

 

3. I parken - Många må ha solglasögon och kan tänkas luras, men den äkta varan finns där om man letar riktigt noga bakom träd och buskar.

 

4. Vid Glasskiosken - Skiner solen likt på Mallorca trängs alla stadens hunkar för att få sig en mjukglass

 

5. På bion - En regnig dag eller en härlig torsdag/fredagsskväll går biobiljetterna åt. Förhoppningsvis till inte alltför många hånglande par.

 

6. Uteserveringen - Där sitter de och diskuterar viktiga ämnen, smuttandes på ett glas rött med sina andra intellektuella vänner...eller inte? Men MAX har också bord utomhus.

 

7. På festivalen (campingen) - skäggiga metalfreaks, popdudes med gelé i håret, indiekillar med gitarrer i famnen, skejtare, hiphopare, brats, wannabe brats, synthare, raggare, jocks, emos, hippies... Här är det bara att välja och vraka! Samtidigt som man får njuta av härlig musik i sommarnatten.

 

8. I gallerian - Det vanliga omedvetnaspanarstället. En timme där och n å g o t lär dyka upp från JC, MQ eller annan bokstavsaffär med en påse i handen.

 

9. I bussen - Lång eller kort tur. Alla kan inte alltid cykla! Och bussar som ofta är en plats för irritationer kan förvandlas till något behagligt med snyggingar ombord.

 

10. Krogen - Tråkigt men sant.

 

 

Sånt här tycker jag för övrigt är galet kul:

 

Imponeras så av MAD's sätt att skildra verkligheten.


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, jag gillar inte heller ordet singel. Lite för att det alltid ser ut som det står snigel faktiskt. Tur att jag slipper räkna mig till den kategorin.. Eller ja, i USA skulle jag säkert det. Där är man antingen married eller single.. what? Det finns väl massor däremellan? :P

2010-06-29 @ 02:04:53
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Jonna

sv: Ja men det är aldrig fel att tjäna lite pengar ;) ja diggar din lista! hehe

2010-06-29 @ 11:16:40
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: Peter

Jo, det är på mig. Fascinerande nja... Ha, MAD. Fick två årssamlingar av min kusin för många år sen. Älskar hans blick när han säger "lammkött smakar bäst!"

2010-06-29 @ 12:11:47
URL: http://lanterna.blogg.se/
Postat av: Felicia

Svar: Eller hur, det finns ju en del som man känner att man helt enkelt måste läsa x) jag har faktiskt varit ambitiös nog och lånat möss&människor, men känner mig inte jättesugen än så länge, men ta mig igenom den ska jag!



Jo, jag hoppas ju lite på att komma in, men konst&formgivning + ett år och tänka känns inte så dumt heller! :) åh, så flitig du är! vart går trippen sen då???? :D

2010-06-29 @ 21:09:37
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: Felicia

och justja; haha, spaningslistan är ju guld! håller speciellt med om nummer 9, bussen är ju det perfekta! man kan ju låtsas om att man tittar ut genom fönstret bredvid spaningsoffret typ haha :>

2010-06-29 @ 21:13:10
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: Victoria

sv: japp den är precis som filmen, bara lite bättre ;)

2010-06-29 @ 23:25:39
URL: http://victoria.blogg.se/
Postat av: yo

HAHA, skrattade typ högt till serien! klockrent! xD

2010-06-30 @ 00:35:59
URL: http://midnightspecial.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag lyssnade klart på Fyrvaktaren av Camilla Läckberg igår, riktigt bra! Fast jag störde mig på uppläsaren ibland, hon uttalade vissa ord konstigt :P Låtsas sa hon med t, vem gör det? Alla jag känner säger låssas! Jag har definitivt mer tid på sommaren, särskilt nu när jag inte har fått något jobb, så jag hinner läsa massor, himla skönt!



Haha, när det har varit jättevarmt i över en vecka är man ganska sugen på att bada.. Jag har inga problem att bada den här tiden :)

2010-06-30 @ 13:27:34
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0