We Lose More Women To Marriage Than War, Famine, And Disease.

Är galet trött. Att börja grubbla sådär när man skall sova är långt ifrån sunt. Tankar på framtiden kan hålla en vaken i flera timmar. Och när man tillslut slummrar till är det en orolig sömn man halkar in i. En sån där som man knappt märkt av när man vaknar. Kroppen är fortfarande lika trött som innan och drömmen man befunnit sig i känns konstigt närvarande. Inte kan jag ha sovit, ens en blund? Men klockan svarar att det har du visst det.

 

Så med sömndruckna ögon tvingade jag mig upp ur sängen klockan sex. Långt ifrån redo att börja jobba om en timma. Men lyckligtvis är jag född med gåvan att kliva upp när jag ska kliva upp. Jag är inte pigg, men ansvarstagande när jag måste. Det är ytterst sällan jag försover mig. Och om det sker, är det troligtvis på grund av missbedöming (klantighet). Som att jag trott att jag skulle kliva upp åtta då det var sju som gällde.

 

Hur som helst. Jag klarade mig hela arbetsdagen, någorlunda alert. Så pigg att jag faktiskt stannade till på Returcentrum på vägen hem. Vännäsbys trogna second hand ställe med mycket prisvärda ting och kläder. Och vet ni vad jag hittade? En fasligt tjusig pälsjacka! Tror dock inte att den var äkta. Men ändå. Den andades elegans. Och jag var som fångad. Ville, ville, ville ha den! Men börsen var givetvis hemma ironiskt nog. Så testade lite andra jackor. Fastnade även för en lång mörkgrön kappa med pälskrage. Mycket fin. Och sen pälsmössor. I mängder. Vad har det blivit av mig nu då? Värsta Cruella De Vil som suktar efter päls. Är inte päls bara too much? Åh herregud! Vad ska jag göra. Ser kanske bara sådär billigt ut fast jag tror det är elegant. Så där kommer jag spatsera runt på stan i pälsjacka och tro att jag är så himla högfärdig. Då varje blick jag får är en blick av hån.

 

 

Åh. Så snygg hon är också. En definitiv stilikon. Sofi Fahrman är rena raggsockan jämfört med denna graciösa, fashionabla och mäktiga kvinna.  Och hennes ord, som diamanter.

Kommentarer
Postat av: Anna

Nee, du försover ju dig inte till nåt viktigt eller så.. bara typ till studenten och annat tjafs...

2010-10-13 @ 20:13:24
Postat av: Fia

ååhh, tackdetsamma sötnos ! Glad jag blir ! :D

2010-10-13 @ 21:14:29
URL: http://fiialovisa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Anna. Studenten var ett undantag! Och förresten berodde det förmodligen också på klantighet...för väckarn ringde ju aldrig. Kan ALDRIG varit så att jag klickat bort och sen somnat om. Det är int ja de.

2010-10-13 @ 21:41:26
Postat av: sara

hahahha, andrea på hallooween!

2010-10-13 @ 21:58:46
Postat av: Moa

Sv: Åh tack så mycket! Din blogg var också himla tjusig! Jag vill ha Cruellas hår. Det skulle vara himla tufft.

2010-10-13 @ 21:59:37
URL: http://alfapet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0