Eller är Allt Bara Cyniskt av Ensamhet? Vill så Gärna Tro

Va? Har Halloween varit? Helt plötsligt fylls min facebookstartsida av flertal nya uppdateringar där samtliga innefattar denna amerikanska tradition. Fotoalbum, status, gillandes, profilbilder, ja hela facebook verkar ha tagit del av något jag helt glömt. Och eftersom att facebook praktiskt taget är verkligheten betyder det att alla firat (hmm..."firat" känns verkligen inte som rätt verb) Halloween. Utom jag då. Jag som älskar att klä ut mig. Överdriva. Satsa. Delta. Leva mig in i ett trolskt yttre.
Men istället satt jag och myste framför Så mycket bättre med mina mysiga pensionärer.

 

Egentligen känns tv4initiativet aningen lamt och lite som en knagglig version av svts alla program innehållande "älskade" svenska celebriteter som sätter sig ner vid ett gemensamt bord och diskuterar sina liv över en bit mat och ett glas vin. Petra Marklund, mer känd som September, känns ganska malplacerad och när har egentligen Christer Sandelin någonsin väckt intresse? Att Lasse Berghagen och Lill Babs båda medverkar får idén att lysa av bristande engagemang. Att para ihop två artister inom samma "fack", samt att dessa två även varit gifta, känns inte särskilt genomtänkt. Plura, Petter och Di Leva är däremot ett utmärkt hopplock av det bästa. Plura lär bli än mer älskad efter programmet trots att han just nu befinner sig bakom lås och bom. Och Petter är ju snyggare än någonsin. De charmerande rynkorna gör mig alldeles knäsvag. Di Leva är Di Leva och på så vis förunderlig på alla vis.

 

Är det så här jag kommer högtidlighålla övriga traditioner? funderar jag. Att sitta något nerhasad i soffan framför tvn på jobbet med ett korsord i knät och benen korsade i sällskap med dementa pensionärer, tittandes på fjantiga underhållningsprogram på tv4? Lyckligtvis:
Nej (Även om det var rätt mysigt i stunden). Jul och nyår kommer att firas i Stockholm. Det första känns ovanligt och konstigt. Det senare känns ypperligt kul! Midsommar är inte planerad ännu men jag har hopp.
Kommer alltså lämna denna nordliga del något tidigare än väntat. Kommer jag sakna det efter nära ett halvår? Kanske..

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Men åh, jag gillar ju Så mycket bättre riktigt mycket faktiskt! Tycker det är bättre än Stjärnorna på slottet tex. Petra må vara malplacerad med tanke på att hon inte har så många låtar de kan tolka, men å andra sidan har hennes tolkningar varit riktigt bra!

2010-10-31 @ 21:54:28
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: youwillneverknowbutyouarefreetoguess

förlåt, kan bara inte låta bli att påpeka att halloween faktiskt grundades av irländare samt skottar. irländarna tog med sig traditionen till Amerika då de flydde Irland på grund av brist på mat redan på 1800-talet...(bruden som checkat wikipedia tidigare idag [innan hon läste detta] för att ta reda på vad tusan halloween egentligen är och som faktiskt litar på WP [påhittat förkortning])

2010-11-01 @ 23:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0