Igår Jag Skämdes Jag Över Dig Sverige, Idag Vill Jag Kämpa För Din Skull

Den glöd som tidigare brann inom mig hade slocknat. Som iskallt vatten sköljde gårdagens valresultat över mig. Jag som stolt berättat över min tro på demokrati. Mitt hopp på ett jämställt Sverige. Ett Sverige som skulle släppa sin avundsjuka och sin egoism, och istället öppna ögonen för människan och världen. Kolen rykte inte ens. Kvar låg den som tunga svarta stenar.

 

Jag har accepterat det blå valet. Jag har accepterat en alliansseger. Jag har accepterat Fredrik Reinfeldt som vår statsminister. Sveriges befolkning har röstat för en borgerlig regering. Även om det nu var en knapp seger. (Något som Maud Olofsson inte verkar ha intelligens att förstå...För att inte tala om övriga av alliansens partiledare. Fortsätt hylla er själva för det lilla lilla ni vunnit. Gör det! Tröstpriset blir den lilla blå nallen. Era naiva borgare.)
Men det är med en oerhörd frustration och rädsla som jag nu skall tvingas leva fyra år av mitt liv, i ett land där det finns personer som låtit ett rasistiskt parti fått ta del av den makt som är till för oss människor. Människor av en själ och ett hjärta.  M ä n n i s k o r  och inte hudfärger, kön, religion eller härkomst. För 5,7 procent av Sveriges röstare finns inget oss. Bara ditt och mitt.

 

Jag ställer mig själv frågan: Har dessa personer någonsin befunnit sig utanför Sveriges gränser? Har de fått borsta bort sanden från benen efter en dag på stranden i ett hett Egypten? Har de sett månen magiskt ligga ned på ett mörkt himlavalv på Kuba? Har de sett en mamma kärleksfullt hålla om sitt barn i en buss i Venezuela? Har de fått dofta på ljuvliga kryddor på en marknad i Indien? Eller smakat färsk mozzarella på en bondgård i Italien?
Önskar vi alla kunde ge varje person med främlingsfientligatankar en biljett jorden runt. Packa deras väskor, förnya deras pass, sätta dem på flyget och sedan, när de väl kommit hem, fråga dem om de fortfarande ser på människor på samma sätt. För jag tycker synd om dem. Jag tycker synd om dem där de sitter i sina hålor och jämrar sig över något så idiotiskt som att Sverige håller på att "islamiseras" och käkar potatis som de tror ursprungligen är från Sverige.  Ack enfaldiga människor! Ack oförståndiga män och den mansroll ni alltid måste leva upp till!

 

Igår satt jag framför teven med en klump i halsen. Jag kände mig så oerhört rädd och ledsen. Som ett barn. Helt plötsligt så visade sig hatet och inskränktheten sig framför mina ögon. Och jag blev livrädd. Det var då glöden släcktes.
Nu har jag däremot smält det där. Byggt upp mitt mod igen. Lars Ohly, Mona Sahlin- det är dem och andra röda politiker som får mig att vilja kämpa! Kämpa för det jag tror på. Solidaritet, Jämställdhet och Rättvisa. Att Sverigedemokraterna kommit in i vår riksdag är början på den verkliga kampen. Vi ska visa alla att de är lika dumma som deras politik. För att inte tala om deras oprofessionella sätt att uttrycka den. Riksdagen är ingen barnlek. Förhoppningsvis kommer de bli synade som de dumdristiga män de är. Jag litar på Reinfeldt nu. Vi får inte ge upp hoppet på Sverige. Tänk på alla de som faktiskt  i n t e  röstade på SD. En klar majoritet. Än finns hopp.
Nu börjar det.

 

 

Längtar till den dag Jimmie Åkesson blir tagen på bar gärning då han hungrigt beställer en kebabrulle med extra dressing.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jättebra inlägg Sofia!!! instämmerinstämmerinstämmer! Alla dess löjliga argument SD kommer med, att Sverige islamiseras till exempel, är lätta att sticka hål på, och det ska vi ta mig tusan göra! Jag klarar inte av att sitta och se hur SD har 20 mandat i vår regering, jag ska kämpa för att få bort dem!

2010-09-20 @ 22:07:46
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: Malin

Vad bra du skriver! Det här borde alla idioter till Sverigedemokrater läsa!

2010-09-20 @ 22:28:18
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Felicia

Tänkte bara säga att jag idag offrade tjugo spänn och gick med i SSU! känns grymt bra! :D

2010-09-21 @ 18:26:35
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: felicia

Det är så tragiskt. Jag har verkligen varit så ledsen och förbannad. Men, nu är det tid att blicka framåt och göra något.



Ps. Du undrade var jag jobbar, så då är det väl dags att avslöja det. Jag sommarjobbar på en lokal industri här ute på landet sedan flera år (kontakter, kontakter). Företaget heter Fresh AB och tillverkar fläktar, ventiler och lite annat snarlikt. Om du går runt i huset och tittar på era ventiler kan det vara så att du upptäcker att det står just "Fresh" på dem. Då är det förmodligen min pappa som tillverkat den (eller ja, teknikkopplat maskinerna och donat så allt blir rätt).

2010-09-21 @ 23:12:50
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0