River En Vacker Dröm, Ingen Vill Se Dig Dala Nu Håkan Hellström

Sitter här vid köksbordet i mina gamla fotbollsshorts, nyanländ från jobbet, och lyssnar på allas älsklings göteborgare. Gyllene toner seglar ut ur högtalarna för att sedan mjukt linda sig kring mitt hjärta. Jag blir sentimental och plötsligt känns hösten ännu ruggigare än förut. Och regnet faller som aldrig förr.
Håkan Hellströms nya singlar får vilken sten som helst att förvandlas till det mjukaste dun. Målade i höstens melankoliska färger fyller de mig med ett sorgligt hopp. Så som Håkans musik ofta gör. En bitterljuv känsla av förhoppningar och regnbågar.
Han har gjort det igen. Jubileumslåten som enbart skulle spelas en endaste gång har nu hela världen möjligheten att lyssna på. Klart att något så underbart inte kan stängas med lås och nyckel. Och River En Vacker Dröm säger allt som behövs säga till alla de som tvivlat. De som tvivlat på han från göteborg som aldrig ansetts sjunga bra. Men vem behöver sjunga bra när inte ens ord kan beskriva något så vackert som det här.

 

Min fötter promenerade på våt asfalt. Hiro trippade i dikesgrenen. P3 i kosshörlurarna och jag utbrister Är det Håkan? Låt det vara Håkan. Kan det vara Håkan? Ja, ja! Saknade te havs och mina blöta skor en helt vanlig onsdagskväll.

Kan jag leva med den nya looken? Jodå. Men det lockiga håret står inte högt på min lista.

Kommentarer
Postat av: felicia

Och jag har fortfarande inte hört den. Jag skäms. Den sätts på bums i pausen!

2010-09-16 @ 22:38:06
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0