Snart Är Jag Där, I Cirkus Atmosfär

Skulle aldrig beskriva mig själv till en blivande arbetsgivare som "en person som kan hålla flera bollar i luften". Det vore nämligen en fräck lögn. Kan som högst jonglera med två bollar, och då menar jag inte "jonglera" som att kasta upp de stackars trefärgade bollarna en och en halv meter upp i luften, utan mer som att lugnt kasta upp en av dem från högerhanden, och medan den äventyrligt befinner sig i luften förflyttar jag snabbast möjligen bollen som legat i vänsterhanden till den fria handen. För att sedan, så smidigt som möjligt åter fånga den flygande bollen med antingen handen eller armen.
Denna variant av att "hålla bollar i luften" gäller kanske framför allt skolarbeten (lyckligtvis har jag ju lämnat skolan för ett tag) men även det sociala. Inget blir liksom, ja, bra. Bara lättmjölk, mellanmjölk. Inte den här gräddfilen som tillsammans med gurka skapar en utsökt tzatsiki. Det går an, men mer än ett glas lättmjölk blir allt som serveras.

 

Vart vill jag då komma med detta konstaterande av ännu en av mina svagheter? Jo, liksom fläteriet (läs mitt tidigare inlägg) har jag försökt ta tag i detta, vända det hela och slutligen kanske bli en framstående jonglör som varken räds motorsågar eller brinnande facklor.
I onsdags var jag nämligen på stadsbiblioteket och lånade Jane Austens Northanger Abbey, trots, TROTS, att jag redan läser Gudfadern. Om andra kan läsa hela fem böcker samtidigt måste ju två böcker vara rena barnleken! Inte kan jag blanda ihop New Yorks gangstrar och pang! pang!, med ett idylliskt england och musliner och kravatter.

 

 

 

" ' Jag läser inte romaner - Det är sällan jag öppnar en bok - Tro inte att jag särskilt ofta ägnar mig åt romaner - Den är faktiskt ganska bra för att vara en roman.' Så brukar det låta. ' Och vad är det ni läser, min fröken...?' ' Åh, det är bara en roman!' svarar den unga damen och lägger med låtsas likgiltighet eller ett ögonblicks skamsenhet ner boken."


Kommentarer
Postat av: Malin

Alla sådana CV-klyschor är så töntiga. Jag kan hålla många bollar i luften, har lätt för och tycker om att samarbeta, men är samtidigt självgående. Och det värsta: serviceminded. Haha :)



Hm. Du får skicka flera mail om dagen till honom och be honom läsa ;P



Tack snälla! Påfågelklänningen är från Matthew Williamsons kollektion för H&M, typ förra våren kanske? Fast jag tyckte den var så dyr först, så jag väntade tills den var på rea istället ;) 150 kr istället för 500 tyckte jag var mycket bättre :)

2010-09-24 @ 15:48:03
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: jeanette

Naw, tack så mycket! Va glad jag blir! :)

Nu har jag även gjort en ny kategori som heter Texter och hemligheter om man vill läsa mer som är den typen av inlägg.

Kram på dig!

2010-09-24 @ 16:11:02
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: MYMiC

Aw, eller hur! Speciellt idag då regnet öser ner :( Haha awaw, det är verklgien en helt sjukt underbar stad! Städernas stad så att säga :D Du måste åka dit någon gång!!



Jamen gör det, hon är riktigt bra :D

Kul att du gillade hennes låt ^^

Kram!

2010-09-24 @ 16:16:35
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

åh pusstack finfinfina du!

2010-09-24 @ 18:32:45
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Ååh! (Det är så trevligt att hitta en blogg man varit inne på förut & tyckt om.)

2010-09-25 @ 01:56:39
URL: http://flortunn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0