Vampyer Suger Inte

Igår kväll tog jag mig i kragen och öppnade en plånbok jag envist låtit vara stängd. Summan blev på hundrafyrtio kronor (nu räknar jag enbart pengarna från mitt konto, och inte femtiolappen min bror slutligen betalat tillbaka). En ganska hygglig summa för en biobiljett till Vampiers Sucks, en chipsspåse och en öl, det måste medges! Nog kan man sina knep för att knussla de där pengarna. Som att be mamma skjutsa en  en busshållplats längre bort, där priset för ett barn är tjugo kronor och inte tjugofyra, som det kostar på den närmre. Ja. Man skulle kunna tro att jag tillhör JvA-klanen, men kan inte ens påstå mig vara ingift!

 

Hur som helst skulle jag vilja yttra några ord om filmen jag och min vän Nina såg. Vampiers Sucks, eller som den svenska titeln lyder: Vampyrer Suger.
Första intrycket jag fick av filmen var "Yes! Äntligen några som förstår sig på mig och helt går emot den här löjliga vampyr-trenden!". Den verkade klockren. En perfekt skildring av Vampyrfenomenet med en ordentlig dos humor i min smak. Det vill säga, uppenbar och hemskt, hemskt festlig.
Nu kanske du tror att jag kommer brista ut i en lång rad av sågningar. Men tro det eller ej! Filmen uppnådde mina förväntningar med bravur (ja, nu citerar jag era lärare) och jag fick mig ett gott skratt tillsammans med övriga biogäster.

 

Och när jag väl sitter där, kastar huvudet bakåt i ett allt utom charmigt gapskratt, förstår jag inte varför så många kritiker totalt förkastat denna film? De menar att filmen är dum, meningslös och larvig. Men, är det inte det som är meningen, det man förväntar sig av en parodi? Jag tycker snarare det är dumt, meningslöst och larvigt att ens jämföra filmer av denna typ, med storslagna, prisbelönta filmer- de är ju inte inom samma område. Inte ens i närheten! Det är som att jämföra Mc Donalds och Le Rouge i  Stockholm. Allt beror på vad man är ute efter. Ser man en parodi kan man glömma dramatiska musikstycken, imponerande dialoger och effektfulla vändningar. En parodi går ut på att driva och förlöjliga, samt att få publiken att skratta, vilket var precis det Vampiers Sucks fick mig att göra.

 

Jämnar ut detta ganska tråkiga med fler bilder från min eh, fina, digitalkamera, jag tog då min lillebror fyllde femton år den 29 augusti. Ett datum som för övrigt kryllar av ovanligt många födelsedagsbarn.

 

Jag var supersyrran ,för några ögonbilck, som köpt How I Met Your Mother-boxen i födelsedagspresent.
Mamma hade bakat urgoda rödvinbärsmuffins.
Eftersom jag nu är trogen kaffedrickare kunde jag inte motstå en tår i dessa fina koppar. Dricker alltid mitt kaffe svart.
Avslutningsvis tårtan som vi slukade likt hösten gör sommaren.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Haha, vill faktiskt se filmen x) håller med dig dock, man är ju inte ute efter att se fantastisk film om man väljer att se den. kritiker är så trångsynta /:

och pluspoäng på vuxenkontot för att dricka kaffet svart sofia ;) själv har jag i sommar slutat med socker i och har bara mjölk! (stolt ja! xD)



Sv: Åh, hårda bud! kämpa på bara :D vad jobbar du med förresten? (har jag frågat det innan? skit samma, för isf har jag glömt!)

Och jaa, Gnarls är ganska skön faktiskt! egentligen inte min musiksmak, men just dem är det nåt med :)



hahahaha xD nej, ingen butler xD http://www.google.se/images?hl=sv&q=herrbetj%C3%A4nt&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi typ att hänga kläder som man använt en gång och inte vill hänga in i garderoben igen, som är använda men inte smutsiga du vet? så fiffigt. har letat så länge efter den perfekta, men det verkar ju inte finnas, så då tänkte jag att jag försöka göra den själv! :D

2010-09-04 @ 16:21:15
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: karin

sv: oja tiden går fort och snart är det min tur för studenten! Men efter de är de ju riktigt svårt alltså, ska man plugga jobba???? Inget lätt val där skulle vara rätt så nice att flytta till sthlm kanske gå på kth men svårt svårt val ;) var hade du tänkt att syssla med som redan gått ut skolan?



Ahh vampyrer suger måste nog verkligen se den filmen känns verkligen som att de skulle vara min typ av humor :D

2010-09-05 @ 18:48:24
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

vinbärsmuffins, det ser ju fantastiskt gott ut!

2010-09-07 @ 22:19:07
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0