Ensam med santa-maria-drömmar och sex på radion

Jag skulle vilja äta tacos. Jag vill att det ska vara fredag, den typiska tacokvällen. Och köket ska vara lite dovt upplyst. Ljus ska stå tända på bordet. Vi ska ha dukat med de vita tallrikarna från ikea. Och de större glasen med vågräta ränder. I små skålar ska alla tillbehören ligga. Gurka. Tomat. Paprika. Ost. Allt. Och isbergssallad såklart. För att inte tala om hemmagjord guacamole och sedan en tacosalsa, Medium. För mild är för mild och hot är lite väl för mina smaklökar. (När det kommer till thaimat får det gärna finnas lite extra chili. Men ska den vara blandad med sliskig tomatsås, och inte färsk, så avstår jag.) Det ska finnas nyvärmda tacoskal och tortillabröd, tillräckigt för minst fem portioner per person. Och det skulle vara så gott så gott.

 

Men här sitter jag framför datorn. Egentligen inte särskilt hungrig. Och utan kännedom om vad som skall serveras ikväll. Ja, nu låter det ju som att jag har en mexikanskokerska som står i köket tjugofyrasju bland stora svarta grytor och med ett volangförkläde över bröstet, som glömt bort att överlämna mig Veckans Meny vilket gör mig vilt frusterad och i nära tillstånd att avskeda henne men innan daska henne på huvudet med mina välmanikyrerade händer...Fast egentligen är det bara jag hemma och jag har ingen aning om vad kylskåpet innehåller bortsett från möjligtvis en burk sill, eller vilka som kommer göra mig sällskap till middagen.
Innerst inne hoppas jag, som den bortskämda tjugoåring jag är som bor hemma med mina föräldrar, att mor min skall klampa in med två påsar från ica, fyllda av tex mex läckerheter.

 

Glädjs i alla fall åt att min vackra pärlklänning från Beyond Retro åter finns i mina ägor. Hämtade den hos min syster i Stockholm där den hängt i hennes hallsgarderob under tiden jag varit ute på resande fot. Nu gäller det bara att finna ett tillfälle att bära den. Ska någon hålla bröllop får den gärna bjuda mig! ( ...Även om jag nust nu lyssnar på Good Charlottes album Cardiology, eftersom låtarna erinrar mig om Australien, där detta garagefjortispunkrockband är väldigt populära. Särskilt den här. Och att lyssna på GC är kanske inte prio ett när det kommer till bröllopsgästers personligheter)

 


Kommentarer
Postat av: Beyond Retro

Den är underbar!! Kram BR

2011-07-13 @ 12:37:29
URL: http://blog.beyondretro.com/swedish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0