Försöker slappna av med Taube och kärleksnoveller

Jag är nervös. Eller inte nervös, men något liknande som jag inte riktigt finner ett ord för. Lite begeistrad med. För jag har gjort något lite småtokigt, rent på skämt. Men detta skämt, detta lustiga agerande, har successivt förvandlats till allvar. Som vatten i en kastrull på en varm platta. Från att stilla ha legat där i kastrullen av borstat stål börjar vattnet  nu att bubbla. Och de där bubblorna blir allt större...
Nej, jag har inte gömt ett lik i garderoben som nu börjat lukta. Faktum är att jag...Eller...Jag vet inte om jag har mod nog att berätta. Kanske imorgon. Kanske inte alls. Jag gruvar mig. Anonymitet är kanske det bästa alternativet. Sen är det upp till var och en att själva upptäcka min småtossiga handling.

 

Lyckligtvis är det allsång ikväll, det kan nog få mig på andra tankar! Åh så skoj! ... Ja, jag är en riktigt pensionär som sitter där framför tvsoffan och sjunger med i alla låtar (även de jag inte kan) och hade Måns Zelmerlöw, denna charmiga yngling med det vackra leendet, gått förbi mig på gatan hade jag sannerligen nypt honom i skjärten utan att ens tveka.

 

 

 

På väg hem från jobbet idag passade jag även på att shoppa loss lite. Visserligen hade jag själv inga pengar, men min gamla barndomsvän från byn hade sin plånbok full. Returcentrum i vännäsby är en städad soptipp där kaffekopparna står på rad och de lågklackade skorna är utplacerade med sina partners. Jag fyndade sju böcker. Fem kronor styck. Ja, Akademibokhandeln är rena maffian i jämförelse. Nu ska här drunknas i Alice Munros vackra noveller, de fungerar lika bra som allsången när det kommer till att bryta ur min nervositet. Here I come hängmatta!

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, jag brukar också köpa pocketböcker second hand. Mycket bättre än att köpa nya med tanke på priset! Vilken Marian Keyesbok är det? Gillar verkligen henne!

2011-07-05 @ 14:36:50
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Yo

Jag ser att du köpte "Med uppenbar känsla för stil"... så sjukt GRYM bok! Jag lovar, den kommer vända upp och ner på din värld (om du inte redan har läst den såklart, då fattar du kanske vad jag snackar om).

2011-07-05 @ 19:16:35
URL: http://midnightspecial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0