Igår var jag på maskerad, eller halloweenkalas som det kanske heter i dessa tider

...Och det såg ungefär ut så här. Tog inte alltför många kort, som sållades ner till allt färre eftersom alla inte riktigt höll standarden. Jag var utklädd till en Mexikanare á la äkta mexicano! Mamma tyckte att jag var hemskt fin, och sa att jag borde skippat mustaschen och bara varit mexikanska, eftersom jag såg ut som en med mina mörka ögon och simpla fläta. Kul det hade varit. Verkligen "kul".

 

Envisades med att ha min gigantiska mustasch större delen av kvällen, trots att jag knappt kunde konversera eller förtära något med den på. Den liksom klistrades fast på både över och underläpp så att allt jag sa lät som "fffflaaaff". Men ska det va så ska det va.

 

Kvällen avslutades med att min hatt gick sönder. Men, bortsett från det- two thumbs up!

 

Nu ska jag duscha och försöka plocka ordning i mitt rum. Måste ha lämnat huset senast 19.00 eftersom min käre bror ska ha klassfest. Har lyckligtvis någonstans att fara och även blivit välsignad med en nyckel som jag kan låsa dörren till mitt rum med. Man vet ju aldrig med dessa ungdomar! Rätt var det är kommer jag tillbaka och så har någon dyrkat upp hänglåset till min lavenderdoftande hemliga dagbok.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0