Hur jag fångar dagen med gröt och ordflätor

Vilken perfekt start på denna oktober dag!
Jag vaknade lagom tid, strax innan mitt horribla alarm på mobilen började plinga likt domedagens klockor. Drog mig några sekunder under det mjuka täcket, fick till min lycka se tre nya sms på displayen, tog på mig morgonrocken, tassade nerför trappan med nakna fötter, tvättade ansiktet, ploppade in linserna, tog på mig svarta tights och randiga sockar, ropade till mig Hiro, klädde mig för en promenad i mammas plyschkofta, halsduk och en svart jacka pappa fått från Scania (sexigaste outfiten ever!). På med skorna och hörlurarna- och sedan var det bara iväg.

 

Under min promenad på en timma genom åkrarna och skogarna här, lyssnade jag självfallet på P3 Populär- Tim Bergling gästade programmet, mer känd som Avicii. Är kanske inget house-fan (alltså musikgenren, inte den bitska, attraherande doktorn) men känner till honom mycket väl. Eller, rättning: Jag känner till hans låtar Levels, Fade into Darkness och Seek Bromance mycket väl - Som alla finns på min "Kalaskul"-lista på Grooveshark (innehållande musik som sätter igång mitt party mood). Mycket intressant intervju med denne yngling! Men tror ni inte att jag blev liiiite besviken när jag nu surfade in på Populärs sida och fick skåda denne musikproducent och dj'n med mina egna ögon! Det är så typiskt! Varför kan folk inte bara se ut som de låter??? Yes, ytliga Sofia har åter talat! I alla fall. Kom hem. Hurtig, hälsosam, kry och något svettig. Tänkte att jag var som tagen ur en Kellogg's special K reklam -utan flingorna då. För, var vore en perfekt dag utan GRÖT?

 

Jag helt absolut bara äääälskar gröt! Rågmjölsgröt, boveteflingsgröt, mannagryn, grahamsgryn, risgryn- ALLT som kan kokas och bli tjockt och gott. Så just idag kokade jag kornmjölsgröt med  vetekli. Lite hemmagjord äppelmos och iskall mjölk- och voila! Världens godaste frukost, bättre än  Best Westerns frukostbuffé.
Och så lite korsord på det så är jag redo för att jobba halv två...Även om jag är lite segsliten när det kommer till ordförråd vid frukosttid (brunchtid what so ever!).

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0