Mossgrön sambo skyddar mig från stress och motvind som anfaller mitt liv... Rättning: Kulbo

Jäsiken så stressad jag känner mig!
Som om hela världens framtid hänger på att jag klipper av rätt sladd till den tickande bomben som kommer spränga hela universum och inte ens låta kackerlackorna överleva.
Fast så allvarligt är ju inte riktigt fallet...men NÄSTAN. Min framtid hänger faktiskt på mig - att jag ska hinna göra en massa kopior av ditt och datt, hitta någon lämplig och ödmjuk människa som kan framträda som min referens, skriva en essä på 300-500 ord -HANDSKRIVNA 300-500 ord, ta reda på mitt blodtryck, min vilopuls, och en massa annat som framkallar allt utom positiva stresshormoner!

 

Tyvärr...måste hålla detta hemligt ett tag till. Tills det riktigt är skrivet i sten- förhoppningsvis inte min gravsten i marmor. Så ledsen babes.

 

Men över till något annat:
Idag har jag betat av två The Office avsnitt! Älskar att sitta med min gröttallrik framför televisionen (yes, har ett USB kopplat till Gabbumonens xbox så jag slipper sitta och glo med en dubbelhaka på datorn). Kombinationen komik och rågmjölsgröt (som kanske till och med är snäppet bättre än kornmjöl...?) är outstanding! Jag vet jag vet, "djädrar vad den tjejen snackar gröt!". Men har ni själva smakat?? VA?? Funderar på att eventuellt söka plats som lärling på någon mjölfabrik? Kungsörnen? Vart har de sitt näste?

 

Sedan har jag jobbat, i ynka två timmar. Sådär 210 kronor tjänade och inte mycket mer. Men jag ska vara glad med det lilla jag får, med tanke på att jag annars skulle ha varit ledig. Cyklade i regnet i motvind. Måste vara första gången jag cyklat på ettans växel längre än två sekunder. Men lyckligtvis:

 

 

Hade jag denna ljuvliga halsduk som jag sökt land och rike efter!...eller i alla fall Umeås alla "storslagna" affärer. Allt jag begärde var en mossgrön skapelse, men det verkade nästan omöjligt att hitta min dröm någonstans. Så när jag nästan givit upp hoppet sa min kära vän Lillnea att vi skulle kika på Accent. Och där fann vi varandra! Det var kärlek vi första ögonkastet (citat: bonde söker fru).


Kommentarer
Postat av: karla

åå, du skriver så himla bra! Man bara måste fnissa lite varje gång :)

2011-10-18 @ 17:44:22
URL: http://hushprettybabe.blogspot.com/
Postat av: Sanna

himla fin färg på halsduken!

2011-10-18 @ 21:18:03
URL: http://sannakumlin.blogg.se/
Postat av: felicia

okej, tack för den! nu blev jag inte ett dugg mer nyfiken...

2011-10-18 @ 23:10:38
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Johanna

Halsduken såg varm och skön ut :)

2011-10-19 @ 17:03:58
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Malka

Underbar halsduk! Supermysig!

2011-10-19 @ 22:11:17
URL: http://yogasmurfen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0