Sådär fritt fall i sextio sekunder från ett flygplan i Nya Zeeland

 

Hade nästan glömt bort dessa djärva men ganska praktfulla bilder som jag har på en cd-skiva vid namn, Face the fear- inte jag som döpt den dumt nog. Det pirrar till i magen när jag ser dem. I hela mitt liv hade jag nämligen velat slänga mig ur ett flygplan och singla ner mot marken med en fallskärm på ryggen- så i Queenstown hade jag chansen. Jag steg in på firman som ordnade hoppen vid halv tio på morgonen- fyrtiofem minuter senare satt jag i full mundering (overall, handskar, glasögon, och charmerande babymössa) i ett lyftande flygplan påväg 4572 meter upp i luften.
Det var häftigt. Ganska kallt. Och jag blev lite yr. Men att se de vita fåren där nere på gulgröna åkrar och de bruna vassa bergens toppar under mig- var en obeskrivlig känsla.

Kommentarer
Postat av: Malin

Wohoo! Fasen vad coolt!

2011-09-14 @ 17:49:04
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Yo

Shit, både bungy jump och fallskärmshoppning... du är så otroligt häftig! Jag skulle aldrig aldrig aldrig våga.

2011-09-14 @ 23:14:35
URL: http://midnightspecial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0