Hetlevrad med lättsaltade chips framför ett okryddat Idol

Varför tittar jag ens på denna fredagsundehållning? Jag luktar ju pessimist på mils avstånd. Dessa barn går mig på nerverna!! Vill ni läsa en antipatisk idolrecension har ni kommit rätt.

 

Amanda F: Jag missade henne!

 

Emil: Please, hans valpblick må vara fylld av lidande, men ser man rädd ut på köpet kommer man inte långt. Och vadå coola dansmoves? Jag såg inga. Ingenting! Nada. Ola (minns inte hans efternamn, svensson?), 2005, åkte ut med denna låt (jepp här har ni äkta idolnörd som kan allt och borde vara med i Vem vet mest), och hujedamej denna kille kan riskera samma öde. Vem gråter flodar då va?!

 

Linni: Förstår inte, jag kan sjunga exakt som henne. Bara att forma munnen till ett trutande O och sen sjunga från magen med mööööörk röst. Kan jag komma med i finalerna då? Har aldrig tyckt att hon sjunger bra, och vadå att "Angels kräver sin sångare"? Sen när? Den är ganska simpel, jag menar, ROBBIE WILLIAMS sjunger ju den!

 

Molly: Alltså? Jag brukar ständigt klaga över att Idolerna alltid är överstylade med sexton ton hårgele, nitar upp till tänderna, röda läderkavajer och cowboyboots. Men snacka om att hon var tråkig! Tjejen såg ut som hon skulle på ridskolan, eller samanträdet för entusiastiska pantomimare - fast utan vitt ansikte. Sen sjöng hon falsk ibland.

 

André: Jag tål inte lillkillens engelskauttal. Varför låter alla vokaler som ÄÄÄÄN? Är det för att han alltid har öppen mun? Kan förstå att han är favorit bland fjortisarna, de delar ju samma ansiktsfärg! Och  att snutteponken spytt skapar inte någon vidare empati hos mig. Men det är klart, jag är ju hjärtlös och skulle aldrig avbryta Lidell i direktställning för att skydda en stackars kalv.

 

Amanda P: Sådärja, så som idol har väntat på spasmrörelser och på-lyset-dans...det fattades ju bara det! Inget år utan lite Moves Like Jagger. Och okej, hon är söt, snygg, och passar förjävla bra i rött läppstift, men äkta känns hon inte. Tycker allt bara blev en Rix-FM version av Bowie, sådär att man nästan tror att Nickelback ska komma härnäst.

 

Robin: Serious. Jag avskyr Beyoncé. Och varför väljer han alltid en massa mesgrejer jämt? HALO? Snart sjunger han väl " I spread my wings and I learn how to flyyyyy". Hans hår är blått. Hans röst är bra. Falsetten var ju nästan klockren. Men jag gillar ju inga idoldeltagare, och han är inget undantag.

 

Olle: Hur i helskotta kan han välja MJ?!?! "Jag ska sjunga den på mitt sätt" säger han ju bara för att han vet att det kommer misslyckats. Och, plattfall! Inte så otippat med tanke på att han ALLTID ÄR DÅLIG!  Han kanske ser ut som en av bröderna i Jackson five, men det är det närmsta han kommer Michael. Fast justja! Han skulle ju sjunga den på "sitt sätt" och det lyckades ju han med eftersom han sjöng så DÅLIGT... Beat it var min favoritlåt som tvååring. Hade jag hört det här istället lär jag hamnat på barnpsyk.

 

Moa: Har tyckt att hon varit något av en stel mespropp. Men det här lät ju bra. Och såg bra ut! Hon fick mig nästan till att mjukna.

 

Pär Lärnström: Alltså Jihde hundra gånger. Han var i alla fall så pinsam att han visste att han var pinsam. Denna snubbe, med sina tafatta försök att vara skojsig får mig att drömma om köttkvarnar.

 

Peter Lidell: Läser han från ett manus? Hans formuleringar låter så stela, så onaturliga. Plus att han ständigt kikar ner på sina papper. Visserligen kanske han bara har en lathund över "Bra ord att använda som jury i Idol". Men ändå, måste det låta konstlat? Sen verkar han ha många favoritlåtar den här mannen...

 

Alexander Bard: Han är cool och dryg på samma gång. Som sagt, gillar hans sätt att uttrycka sig. Ogillar att han är så utseendefixerad.

 

Anders Bagge: Älskar när "snälla, kramgoa, snuffse"- Bagge blir lite sådär brysk. Då flinar jag brett. Hähä!

 

Laila Bagge Wahlgren (?) : SKÖNT UTAN HENNE! Fast lovar hon betalar dyrt för någon Nanny så hon kan befinna sig i tvrutan med dödskalleörhängen redan nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha, du är ju tusen gånger mer kritisk än vad jag är i mina recensioner :D Kul läsning, min recension av kvällen ligger också uppe :)

2011-10-22 @ 00:22:38
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0